fredag 28 mars 2008

Panzer Grenadier: Genesis

Sådär ja - det tog inte länge...

Jag hade egentligen tänkt att mitt mål för 2008 inom brädspel skulle vara att betydligt minska på inköp av brädspel och dylikt, samt införskaffa lite Panzer Grenadier-moduler, Commands & Colors: Ancients-expansioner, Tide of Iron-expansioner och sedan kanske den nya Formula Dé:n, ifall den är påväg ut detta år.
Farten skulle alltså vara långsammare och jag skulle försöka hålla mig i skinnet lite mer och vara mer målmedveten med inköpande. Början av året har hittills gått rätt så bra; Polarity, Days of the Fox-expansionen till Tide of Iron och sedan några små kortspel från Milan-Spiele i Tyskland för nästan inga slantar alls. För mig är detta en bedrift.

Men nu när jag sedan bestämde mig för att jag vill ha av PG-serien så kunde jag inte hålla mig hemskt länge, så idag har jag blivit av med två "oskulder"; första gången har jag beställt hem från finländska fantasy/RPG/spel-butiken Fantasiapelit och så har jag köpt Panzer Grenadier.

Jag bestämde mig sist och slutligen för att börja med Panzer Grenadier Airborne efterssom denna modul är gjord som en introduktion till spelsystemet (lite som ASL Starter Kit #1 för Advanced Squad Leader) samt så är det den överdrivet billigaste grundmodulet. Priset 22€ är nästan inget jämfört med standardpriset på 60-70€ för de övriga grundmodulerna.

Har laddat ner och läst genom den regelbok som kommer med Airborne; en grundregelbok på 16 sidor. Nu kan jag inte bara vänta på att det skall komma hem ... är väldigt otålig.
Jag vill ha mitt PG Airborne nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer, idéer, feedback, kritik. Vad som helst.