lördag 10 maj 2008

Nytt till spelsamlingen

Vi har inte införskaffat så mycket spel detta år med Linda, i.a.f. inte om man använder förra året som måttstock. Flyttande och annat har lämnat sitt spår i ekonomin så det har inte varit riktigt möjligt. Polarity, Panzer Grenadier Airborne, Tide of Iron Days of the Fox och en hög kortspel är nu det enda jag kommer på så här på lång arm.

Men idag var det dags för lite mera brädspel. Brädspelsbutiken i Helsingfors, Lautapelit.fi, hade ett lager spel som de sålde bort till struntpriser. Mest såna spel som det fått för speltesting och sen inte tagit in. Dessutom var vi ännu via den andra brädspelsbutiken, Fantasiapelit, på vägen hem och där också fastnade några lådor i händerna.

Så detta var slutresultatet:

Days of Wonders stora och väl omtalade Cleopatra and the Society of Architects var på rea och priset var nästan 50% av normalpriset. Detta är ett spel som jag en stund har funderat över, men inte har nappat på - men vid priset 19,90€ (norm. 38,00€) så kunde jag inte låta det stå där i hyllan och se ynklig ut.

Det fanns en hel del spel för 5€ och av dem nappade jag till med BattleLore-expansionen The Hundred Years War och Klaus-Jürgen "Mr.Carcassonne" Wredes Anazasi. Anazasi var faktiskt på önskelistan en lång tid. Bägges normalpris är 25€ så vid detta pris kunde jag inte motstå.
Det som jag inte heller kunde motstå var att se en skylt där det stod att tre stycken 5€:s spel kostade 12€. Så jag sökte fram det enda som såg lite mer intressant ut; Rüdiger Dorns Die Reise zum Mittelpunkt der Erde (baserar sig på Jules Vernes bok En resa till jordens mittpunkt). Det kom med hem, men tyvärr är reglerna på tyska och jag har inte hittat några översättningar än. Som tur kan dock Linda en del tyska så hon skall försöka gräva sig genom reglerna.

För 10€ hittade jag sedan Emanule Ornellas ekonomispel Il Principe som jag hört gott om så det fick komma med hem.

Linda hittade inte mycket intressant bland erbjudandena, så hon plockade åt sin den nyaste installationen i Ticket to Ride-serien; Ticket to Ride the Card game samt andra expansionen till Thurn und Taxis; All Roads Leads to Rome.

Inte kom vi ut ur Fantasiapelit heller tomhänta. Jag plockade åt mig två booster-packs (expansioner) till DreamBlade - en Baxar's War och en Anvilborn, medan Linda plockade upp en till packe Fightball (vi hade en annan från början) samt Kosmos två spelares spelet Lord of the Rings: The Search. Sen hittade jag ännu ett par spel att lägga till önskelistan.

Skall speltesta och meddela om tankar senare. Hoppeligen får jag dessutom upp en rapport ännu idag, eller sedan imorgon, om fredagens Eftersvett-partaj där vi bl.a. testade El Capitan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kommentarer, idéer, feedback, kritik. Vad som helst.